
Polacy kupują w internecie przede wszystkim z dwóch przyczyn. Po pierwsze dlatego, iż chcą w szybki a także dogodny sposób nabyć wyroby, których nie są w stanie nabyć nigdzie indziej. Po drugie towary dostępne w sieci internetowej najczęściej są tańsze od tych dostępnych w tradycyjnych marketach. Mimo, iż największą grupę e-nabywających stanowią osoby młode dwudziestolatkowie z dużych aglomeracji, to najprędzej wzrasta grupa tych z obszarów wiejskich. Są to jednostki, które często nie mają dostępu do dużych centrów handlowych i szukają opcjonalnych podejść, by kupić trudno dostępne towary. Zobacz też https://sklepmardrew.pl/470-tarcze-do-cieciaa zrealizowanego na początku roku 2013 wynika, iż powyżej 13 mln Polaków powyżej czternastego roku życia regularnie odwiedza sklepowe wirtualne półki. Do klasycznego sklepu wybierają się głównie osoby dojrzałe jak też starsze. Od kilku lat można równocześnie zaobserwować coraz to liczniejsze familijne „wycieczki” po galeriach handlowych, które są często jedynym pomysłem na weekendową przyjemność. Toteż zakupy w realu dla coraz większej grupy osób, to często strategia na spędzenie wolnego czasu jak też zapewnienie dzieciom dodatkowej zabawy, jaką oferują duże centra handlowe.