Trening kulturysty latem – jakie ćwiczenia są najlepsze?

Choć prawdziwy kulturysta zdaje sobie sprawę z tego, że treningi należy przeprowadzać systematycznie przez cały rok, poszczególne pory roku mają swoje cechy charakterystyczne. Planując trening dobrze jest uwzględnić bieżącą aurę. Ćwiczenia na świeżym powietrzu mogą skutkować większym dotlenieniem organizmu, a co z tym się wiąże lepszymi wynikami treningu.

W drugiej połowie roku, kiedy wzrasta zapotrzebowanie organizmu na kalorie i dieta wygląda trochę odmiennie niż w okresie letnim, warto postawić na trening (polecamy) ogólny, który pozwoli osiągnąć prawidłową wagę oraz wytrenować kondycję. Ćwiczenia złożone kapitalnie wpływają na ogólne uformowanie figury, spalenie tłuszczu i początkowe wypracowanie mięśni. Letnie upały to natomiast idealny czas na ćwiczenia izolowane, to znaczy takie, które zmuszają do pracy jedną wybraną partię mięśni. Trening tego rodzaju pozwala osiągnąć perfekcyjną rzeźbę wybranej partii ciała przy stosunkowo niedużym wysiłku. Jeśli latem nie mamy ochoty pocić się na siłowni, ćwiczenia izolowane będą świetną propozycją.. Chcesz dowiedzieć się więcej? Przeczytaj stronę

ćwiczenia na siłowni

Autor: brett jordan
Źródło: http://www.flickr.com

Dość popularnym błędem – zwłaszcza w męskim gronie osób ćwiczących kulturystykę, jest koncentrowanie sił na górnych partiach ciała. Rzeźbimy barki, plecy i kark, a przecież trening nóg jest równie istotny. Zobacz . W przypadku ćwiczeń izolowanych możemy rozróżnić ćwiczenia ud i pośladków oraz ćwiczenia (przeczytaj więcej o ćwiczenia-> sklep.sport-max.pl/ser-pol-290-REAL-PHARM-Real-Whey.html) łydki. Rzecz jasna, jest to jedynie uproszczony podział na poszczególne obszary ciała, natomiast skuteczny izolowany trening nóg skupia się na dokładnie wskazanych mięśniach.

Wielką zaletą sezonu letniego jest fakt, że ćwiczenia można realizować właściwie w dowolnym miejscu. Osobom początkującym poleca się oczywiście specjalistyczne przyrządy, bo ograniczają one możliwości ruchowe i tym sposobem ograniczają do minimum ryzyko błędnego wykonywania ćwiczeń, jednak osoby bardziej doświadczone mogą spokojnie wykonywać ćwiczenia w plenerze – co w przypadku słonecznej aury może być efektywną mobilizacją do ćwiczeń. Przy okazji polepszymy za darmo odcień skóry, a nie od dziś wiadomo, iż delikatna opalenizna znakomicie podkreśla rzeźbę mięśni, jak i całokształt wysportowanej, kulturystycznej sylwetki.