Technologia voip i jej wykorzystanie w firmach

Od jakiegoś czasu coraz większą popularnością, szczególnie w firmach, które często kontaktują się z klientami cieszą się telefony wykorzystujące technologię VoIP. To skrót znaczący dokładnie „Voice over Internet Protocol”. Technologia ta daje możliwość takiego przekształcenia sygnału mowy, żeby można było go przekazywać przez internet.

Jak łatwo się domyślić centrale telefoniczne działające w tej technologii są dużo mniej kosztowne w eksploatacji niż zwykłe. Z tego powodu właśnie właściciele firm decydują się na takie rozwiązania jak telefonia ip.

czytaj: http://creativereefing.com/ov-162/3-days-6-hours%2C12%2C1/program-tv-bez-w%C4%85tpieniaibezspornieiniew%C4%85tpliwie-oddzia%C5%82ywujeiwp%C5%82ywairzut

telefon ip

Żeby móc używać tej technologii powinniśmy posiadać odpowiedni sprzęt. Tutaj są dwa wyjścia. Pierwsze to zainstalowana w firmie bramka voip lub po prostu centrale voip. To urządzenie telekomunikacyjne umożliwiające przekształcenie sygnału ze standardowego aparatu telefonicznego na taki, który można przekazać przez internet. Zwykle tego typu bramki mają wmontowany system call center. To wspaniałe rozwiązanie, jeśli kontaktuje się z nami wielu klientów lub w firmie prowadzimy dla przykładu sprzedaż bezpośrednią, albo help desk. Musimy zwrócić uwagę na tego rodzaju wyjście. Ograniczymy tym sposobem koszty, nie będziemy uzależnieni od żadnego operatora.

Zamiast bramki możemy po prostu zakupić i zamontować telefon ip. To pewnego rodzaju odmiana aparatu telefonicznego, ale w odróżnieniu od normalnego nie jest dopięty do żadnej linii telefonicznej, a do sieci internetowej.

zobacz: http://partnerstwodlabezpieczenstwa.pl/rel-program-tv-online-ma-bezmiar-plus%C3%B3w-sprawd%C5%BA-i-ty/437-1/11

naturalnie taka rozwiązanie ma swoje wady. Co najważniejsze jest bardziej zawodna niż zwykłe łącza telefoniczne. nieustannie się rozwija, zatem w ciągu paru lat sytuacja ta prawdopodobnie ulegnie zmianie. Póki co jednakże powinniśmy się liczyć z zakłóceniami. Naturalnie jeżeli niespodziewanie utracimy połączenie z internetem, będzie duża awaria – natychmiast przestaną działać także telefony, co może przysporzyć nam wiele strat. Pamiętajmy o tym, decydując się na tę technologię.

Póki co, gdy wciąż jest na etapie dopracowywania, dobrze jest ponadto mieć w firmie choćby jedną zwykłą linię telefoniczną, tak na wszelki wypadek. Wtedy będziemy mieć pewność, ze nawet gdy dojdzie do jakiejkolwiek awarii i z internetem będą kłopoty, to nie zostaniemy całkiem odcięci od możliwości kontaktu z klientami.