Jak najlepiej przygotowywać jedzenie, żeby nie przybrać na wadze?

Każdy lubi smacznie zjeść, ale niestety nie każdy powinien. Jeżeli Twój brzuch wyraźnie odstaje, czas zacząć uważać na to co spożywasz i w jaki sposób przygotowujesz danie. Szczęśliwie nie jest równoznaczne z rezygnacją z smacznych dań. Obie zalety można połączyć. Jak tego dokonać?

dieta

Autor: Mahmoud Ghazayel
Źródło: http://www.flickr.com

Już na starcie postaraj się ograniczyć tłuszcze. Nie akceptujesz obiadu bez porządnej porcji mięsa? To nic, nie trzeba od razu zostawać wegetarianinem. Odpowiednio dopasowane mięso da Ci szansę na to, by jadać smacznie i zdrowo. Zwyczajnie wybieraj takie rodzaje mięsa, które są najmniej zasobne w tłuszcz. Doskonale sprawdzi się wołowina albo indyk. W czasie przyrządzania potrawy możesz również usunąć kawałki, które zawierają jedynie sam tłuszcz. Nie będą one smaczne, a tylko są źródłem niepotrzebnych kalorii.

Kolejna ważna kwestia to sam sposób przygotowywania posiłków. Jeśli tylko możesz, gotuj maksymalnie dużą ilość składników na parze. Dlaczego to takie ważne? Przede wszystkim z tego powodu, że nie dodasz wspominanego już tłuszczu. Para to również doskonała alternatywa dla tradycyjne gotowania. W czasie klasycznego podgrzewania w wodzie wiele cennych witamin oraz minerałów dostaje się do wody, którą przecież wylewasz. Gotując na parze dostajesz jedzenie pełniejsze w sole mineralne a ponadto nie zawierające zbędnego tłuszczu.

dieta

Autor: Oonhs
Źródło: http://www.flickr.com

Przede wszystkim natomiast unikaj smażenia. To właśnie ta technika prowokuje do użycia szczególnie dużej ilości tłuszczu. Większość potraw wchłania ten tłuszcz, a potem Ty go zjadasz, pochłaniając niechciane kalorie. To najprostsza droga do tego, by zyskać na wadze. Z tego powodu jak tylko możesz unikaj smażenia. Znacznie korzystniejsze dla zdrowia pod tym względem jest podgrzewanie w piekarniku. No i oczywiście gotowanie nad parą.