Czym w praktyce powinien objawiać się wyższy standard w hotelu

Dla większości ludzi pobyt w hotelu, nawet jeżeli nie jest to hotel z największą liczbą gwiazdek, to nie lada gratka. Z zasady bowiem jest to miejsce przeznaczone do nocowania w pokojach o wyższym standardzie niż w innych obiektach zaliczanych w obręb infrastruktury turystycznej. Czym jednak w praktyce powinien objawiać się ten wyższy standard dla przeciętnego klienta? Rzecz jasna, standard hotelu jest wyraźnie związany z klasą do jakiej hotel się zalicza. Już w momencie powstawania nieruchomości inwestor winien wiedzieć, czy chce, aby działał hotel klasy średniej, czy z kolei hotel luksusowy z apartamentami. Zależnie od tego ma obowiązywać w pokojach i pozostałych pomieszczeniach konkretny standard.

hotel

Autor: Hotel przy Baszcie
Źródło: hotelprzybaszcie.pl
Oczywiście trzeba zdawać sobie sprawę, że co hotel, to jednak inne interpretacje co do obowiązujących standardów, niemniej stali bywalcy różnych hoteli są w stanie dość szybko wyczuć występujące różnice. Niekiedy w mniejszym hoteliku, z niewielką liczbą pokoi mogą panować znacznie atrakcyjniejsze warunki, niż w wielkich hotelach, które ciężej utrzymać w ryzach.

Oczywiście, o tym, czy w hotelu występuje wysoki standard, przekonują się klienci, których obsługuje się na miejscu. To tak naprawdę my, zamawiający noclegi możemy stwierdzić ostatecznie, czy obsługa ta znajdowała się na wysokim poziomie i czy wyposażenie hotelu nie pozostawiało wiele do życzenia. Rzecz jasna prawdą jest, że dla jednych jeśli na przykład w łazience znajdują się suszarki hotelowe do włosów, to już hotel – saladlaciebie.com/sale-weselne/pawlowiczki.html – zyskuje na tym, dla innych natomiast jest to tak oczywiste, że na tego

hotel

Autor: Porto Bay Hotels & Resorts
Źródło: http://www.flickr.com

typu „detale” nie zwracają uwagi – http://www.impeco.pl/kategoria/suszarki-hotelowe-do-wlosow (http://www.impeco.pl/kategoria/suszarki-hotelowe-do-wlosow). Oni będą analizować, czy w hotelu można mieć drinka bez płacenia, jakie gwarantuje się usługi z zakresu odnowy biologicznej i rekreacji, czy w jaki sposób zostali obsłużeni, z chwilą, gdy zgłosili jakąś usterkę.

Prawdą jest, że ci, którzy rzadko korzystają z usług hoteli nie mają większego wyznacznika w świetle którego mogliby określić standard i jakość obsługi w hotelu. Mogą opierać się jedynie na opinii innych lokatorów i korzystających z hotelu. Pamiętajmy natomiast, że takim wyznacznikiem winny być przede wszystkim nasze potrzeby. Bez wątpienia kierownicy wysokiej klasy hotelów dostosowują standardy właśnie do potrzeb klientów. Nie obawiajmy się więc po wizycie w hotelu zgłaszać swoich opinii, zarazem pozytywnych, jak i negatywnych.